2015. július 11., szombat

Könnyebb e ma vállalkozni, mint régen?

Az alábbi cikkel szeretnék vitatkozni:
http://www.kemma.hu/komarom-esztergom/kozelet/embertipusok-akikbol-soha-a-budos-eletben-nem-lesz-vallalkozo-619524
A cikk többek között azt állítja, hogy manapság sokkal könnyebb vállalkozni, mint régen, és emiatt elítéli azokat, akik nem tudják megvalósítani világmegváltó ötleteiket, álmaikat, ezek pedig nagyon sokan vannak, ahogy azt a cikk írója is megemlíti, mert a születő ötletek túlnyomó többségéből nem lesz semmi. Erről sokat olvasni, hogy manapság, ha valakinek van egy jó ötlete, akkor elég akár egy jól felépített weboldal az interneten, és minimális, vagy akár 0 forint tőkebefektetéssel elkezdheti mindenki a vállalkozását, míg a XIX. században, és a XX. század elején minden vállalkozónak gyárat kellett építenie, ehhez pedig csillagászati összegű hiteleket kellett felvennie és így tovább. Azzal egyet értek a cikk írójával, hogy manapság kevesebb pénztőke kell, mint régen, hogy valaki vállalkozást indítson be. Viszont másrészről meg sokkal nehezebb ma vállalkozni, mint régen. A XIX. században és a XX. század elején ugyanis még aránylag fejletlen volt a technika, és kevesebb termék, árucikk volt a piacon, mint ma, ugyanakkor a világ a technikai fejlődés lázában égett, a gazdaságnak szüksége volt az új találmányokra, technikai eszközökre. Így az igaz, hogy minden vállalkozónak gyárat kellett építenie, és ehhez pénztőkét kellett szereznie, de ha már eljutott odáig, hogy feltalálta a repülőt, vagy az autót, felépítette a gyárát, és abban elkezdődött a termelés, akkor szinte biztos lehetett abban, hogy a vállalkozásába fektetett munka, pénz és energia megtérül. Ma ez nem egészen így működik. Hiába van ugyanis egy jó ötletem és hiába nem kell nagy pénztőke a vállalkozás beindításához, mindez nem elég, mert mind az interneten, mind pedig a supermarketek polcain óriási nagy a termékek és szolgáltatások mennyisége és sokfélesége, és emiatt hiába jó az ötlet, nem mindegy hogyan tálalom, hogyan rakom ki az internetre, hogyan építem fel a weboldalamat grafikailag és struktúrájában, hogyan és kinek ajánlom a terméket, hogy pont az én termékemet válassza a vásárló az internetről vagy a bolti polcról. Ez pedig már a marketing tudományához tartozik. Ma a vállalkozói siker kulcsa csak 20%-ban az ötlet, 80%-ban a marketing. A marketing pedig olyan tevékenység, amit nem mindenki tud csinálni, csak az aki marketingesnek, értékesítőnek született, aki pedig ezt nem tudja csinálni, az ha megpróbálja is, nem jól fogja csinálni, és ha belegondolunk, hogy milyen akadályok álltak régen a vállalkozók előtt, és hogy milyen akadályt jelent ma a marketing a vállalkozni készülők számára, akkor talán mégiscsak arra a következtetésre juthatunk, hogy régen könnyebb volt vállalkozni, és milliárdossá válni, mint ma. Ezt mutatja az is, hogy régen Amerikát tartották a korlátlan lehetőségek országának, mert ott született a legtöbb találmány és technikai felfedezés, és akkoriban ezt senki sem vitatta, ma az internetről mondják ugyanezt, hogy az egy aranybánya lenne, ezt viszont ma szinte mindenki megcáfolja. Nekem is van néhány saját ötletem, de őszintén szólva bénító reménytelenség vesz rajtam erőt, ha arra gondolok, hogy azokból vállalkozást csináljak. A cikk írója, ha ezt elolvassa akkor biztosan engem is azok közé a lúzerek közé fog sorolni, akik a körülményeket okolják a sikertelenségükért, erre nem is nagyon tudok mit mondani, csak megkérdezném a cikk íróját, hogy dolgozott e már marketingesként, vagy értékesítőként? Megtapasztalta e már azt, hogy naponta tízszer, vagy hússzor elküldik melegebb éghajlatra telefonon keresztül, vagy éppen személyesen, amikor becsapják előtte az ajtót? Ha nem akkor csak azt tudom tanácsolni, hogy próbálja ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése